2011.10.20.
A mai napon egy forgólapos, nyomkarima felfutós, 500 mm nyomtávolságú fordítókorong érkezett a vasútra. A fordítókorongot az AKGV csapata mentette meg egy téglagyárból kifejezetten a Gyulai Múzeumvasút számára. Hamarosan a nemrég beépített kiágazó váltó utáni új vonalszakaszba lesz beépítve.
2010.06.01.
Létrejött a menüpont, amibe fel is került az első videó a Gyulai Múzeumvasútról.
2009.02.21.
12-én a Gyulai Múzeumvasútra került egy csillealváz az -ról, melyet a Dévaványai téglagyárból vásároltak a Gyulai Múzeumvasút részére. A tervek szerint szekrénybillenős kocsi épül majd belőle.
2007.05.26.
A mai napon a Gyulai Múzeuvasúthoz került (egy dévaványai gyűjtőtől) két kocsi, egy pár váltó, és számos vasbetonalj. A kocsik közül mind a kettő a dévaváványai téglagyárból származik. Az egyik egy teknő nélküli billenőcsille, a másik egy raklapos kocsi. Ez előbbi teknője a mai napon az AKGV-hez került, az ottani csille kapta meg. Az AKGV-re került csilléhez ugyanis nem tartozott teknő. A Gyulai Múzeumvasút nem tartott igényt a kocsi teknőjére, mivel ebből a csillealvázból billenőszekrényes kocsi fog készülni.
A raklapos kocsi egy átalakított téglagyári polcos-, vagy száraztégla-hordó kocsi. A dévaványai téglagyárban több ilyen kocsit készítettek, mivel a villás ezekről (raklappal) könnyen le tudta emelni a téglát.
Sajnos mind a két kocsinak nyomkarima-törött az egyik kereke, ami súlyos hibának számít. Hogy a vasút gazdája ezt hogy fogja kijavítani, még kérdéses.
A Gyulai múzeumvasútra került még több vasbetonalj is, amelyek szintén a dévaványai téglagyárból származnak.
Egy pár váltó is került a vasútra. Ebből az egyiknek (a balosnak) felettébb érdekes ,,életpályája" volt. 500 mm-es nyomtávolsággal készült, és a használta. Onnan került az -re, majd a dévaványai gyűjtőhöz. Dévaványáról végül a Gyulai Múzeumvasúthoz került. Ez még nem a végső helye. :) A Gyulai Múzeumvasút tulajdonosa (Felek Ferenc) ugyanis hosszútávon a vasút áttelepítését tervezi. A jobbos váltó a dévaványai téglagyárból származik.
2006.11.21.
Az összel elkészült az „S" kanyar átépítése. Egy vasipari üzemben lettek meghajlítva a síndarabok, amik be is lettek építve, így nincs már szükség lassújelre, elmúlt a siklásveszély. A korábban egyenlőtlenül meghajlított, több síndarabból összerakott ívvel szemben biztonságosan lehet közlekedni. A kocsik közül a 0,75m3-es csille helyett inkább a 0,5-ös van használatban, a száraztégla-hordó kocsi fel lett újítva.
2006.07.07.
Felkerültek idei képek a vasútról, valamint két új kocsi érkezéséről.
2006.07.07.
Létrejött a hírek modul ezen a honlapon is. Mától a Gyulai Múzeumvasút honlapja is az AKGV honlapjához hasonlóan fog működni, bár mivel nem én vagyok a tulajdonos, kisebb teljesítménnyel. Múlt hónapban két új kocsi került a GyMV-re, egy száraztéglahordó kocsi, és egy 0,5m3 űrtartalmú billenőcsille.
Felkerült a vasút története, mivel 2004-ben íródott, a későbbiekben aktualizálni kell majd.
|